Zaloguj
reklama Rekord
reklama Rekord

Pierwsze trzy P-8A Poseidon dostarczone do Republiki Korei

Fot. Marynarka Wojenna Republiki Korei

19 czerwca do bazy lotnictwa morskiego Republiki Korei w pobliżu Pohang we wschodniej części kraju przebazowano pierwsze trzy samoloty patrolowe bazowania lądowego Boeing P-8A Poseidon.

Powyższe wydarzenie oznacza proces wdrażania nowego typu statku powietrznego w strukturach południowokoreańskiego lotnictwa wojskowego. Przed dostawą maszyny operowały z bazy lotnictwa morskiego w Jacksonville, gdzie były wykorzystywane do szkolenia personelu z Republiki Korei. W większości przypadków są to osoby mające doświadczenie z realizacji zadań operacyjnych na samolotach Lockheed Martin P-3C Orion, które są obecnie podstawowym typem maszyn patrolowych bazowania lądowego Republiki Korei.

Jak wskazuje Ministerstwo Obrony Republiki Korei, kolejne trzy P-8A Poseidon mają zostać dostarczone 30 czerwca – podobnie jak w przypadku pierwszej trójki, lot dostawczy będzie obejmować międzylądowanie na Alasce.

Republika Korei, poprzez procedurę FMS, zamówiła dotychczas sześć samolotów Boeing P-8A Poseidon. Umowa została podpisana w marcu 2019 roku. Nie można wykluczyć, że wkrótce rozpocznie się procedura zakupu kolejnych – ma to związek z faktem, że w linii znajduje się szesnaście P-3C Orion, których średnia wieku przekracza 43 lata.

Jednym z głównych zadań południowokoreańskiego lotnictwa morskiego jest poszukiwanie okrętów podwodnych należących do Chin oraz Korei Północnej. To z kolei powoduje rosnące wydatki na modernizację sprzętową. Poza sześcioma P-8A Poseidon mowa m.in. o zakupie dwunastu Lockheed Martin MH-60R Seahawk (pierwszy, w konfiguracji bazowej, został już oblatany).

Dotychczas Boeing dostarczył 200 samolotów P-8 Poseidon, które są eksploatowane w Stanach Zjednoczonych, Australii, Indii, Wielkiej Brytanii, Norwegii, Nowej Zelandii oraz Republiki Korei. W bieżącym roku Boeing podpisał umowę produkcyjną na siedemnaście maszyn (14 dla Kanady oraz 3 kolejne dla Republiki Federalnej Niemiec). Dodatkowo zaplanowano dalsze działania marketingowe związane z próbą uzyskania nowych umów eksportowych. Globalna flota wylatała ponad 600 tys. godzin.

 

Teldat
Teldat

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przemysł zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc