8 stycznia Wojskowe Zakłady Lotnicze Nr 2 S.A. w Bydgoszczy poinformowały o nowych sukcesach w segmencie obsług odrzutowych samolotów pasażerskich.
Pierwszą z informacji jest zrealizowanie obsługi bazowej odrzutowego samolotu Embraer ERJ-175, który będzie eksploatowany przez włoskiego przewoźnika Aeroitalia. Maszyna trafiła do Bydgoszczy pod koniec września 2024 roku, kiedy została wycofana z eksploatacji przez grecką linię lotniczą Marathon Airlines. Okres konserwacji był stosunkowo krótki – według dostępnych informacji maszyna opuściła Bydgoszcz 3 stycznia 2025 i trafiła do nowego operatora. Samolot, noszący obecnie rejestrację SX-ASK, został wyprodukowany przez koncern Embraer w październiku 2011 roku i jest skonfigurowany do przewozu 88 pasażerów. We flocie Aeroitalia jest pierwszym egzemplarzem ERJ-175.
Tego samego dnia WZL Nr 2 S.A. poinformowały o zrealizowaniu usługi wymiany powłoki malarskiej na samolocie Airbus A320, który trafił do bułgarskiego operatora Fly2Sky. LZ-FSJ został dostarczony przez koncern Airbus w lecie 2008 roku i jest skonfigurowany do przewozu 180 pasażerów. Obecny operator rozpoczął jego eksploatację 5 listopada 2024 roku. Co należy odnotować, był to pierwszy projekt realizowany dla nowego klienta, który został ukończony pod koniec 2024 roku. Jednocześnie był to jeden z pierwszych samolotów rodziny A320, który przeszedł proces obsługi w WZL Nr 2 S.A. – wcześniej bydgoski zakład specjalizował się w obsługach przy samolotach Bombardier Q400, ATR-72 czy Embraer E-Series.
Od kilku lat WZL Nr 2 S.A. prowadzi systematyczny rozwój w zakresie budowy ośrodka MRO specjalizującego się w segmencie dużego lotnictwa cywilnego. Najbardziej widocznym elementem była rozbudowa infrastruktury, która objęła budowę nowoczesnej malarni oraz hangaru obsługowego. Poza regularnymi obsługami, firma z Bydgoszczy oferuje możliwość krótko i długoterminowej konserwacji, które oczekują na nowych użytkowników.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu