31 lipca Departament Obrony Stanów Zjednoczonych poinformował o podpisaniu kontraktu z koncernem Boeing w sprawie produkcji i dostaw do sił specjalnych tego kraju kolejnej partii ciężkich śmigłowców transportowych MH-47G Chinook.
Lipowca umowa o wartości 265 mln dolarów dotyczy dostarczenia dziewięciu fabrycznie nowych egzemplarzy. W momencie podpisania uruchomiono pełne finansowanie, które jest jednocześnie główną transzą - w czerwcu 2019 roku Boeing otrzymał 31 mln dolarów na produkcję podzespołów dla nieokreślonej (wówczas) liczby MH-47G Chinook. Wiropłaty mają zostać dostarczone do końca marca 2023 roku.
Zamówienia na fabrycznie nowe MH-47G Chinook, które mają zostać dostarczone w standardzie Block II, to jeden z pomysłów na utrzymanie przy życiu linii montażu ostatecznego CH-47 Chinook do czasu podjęcia długofalowej decyzji o przyszłości projektu. W zeszłym roku Departament Obrony, po analizach, zdecydował się o opóźnieniu decyzji dotyczącej ewentualnej modernizacji floty około 460 CH-47F Chinook Block I do standardu Block II. To zaś pozostawiło Boeinga w sytuacji skoncentrowania działań na zdobyciu nowych zleceń eksportowych.
Obecnie w zakładach montażu ostatecznego Boeinga w Filadelfii kończą realizację wieloletniego programu dostaw CH-47F Chinook Block I dla Departamentu Obrony Stanów Zjednoczonych. Dodatkowo na linii znajdują się pojedyncze (fabrycznie nowe) MH-47G Chinook dla sił specjalnych, a także wiropłaty dla klientów eksportowych. W przypadku tego ostatniego segmentu, producent prowadzi działania marketingowe m.in. w Izraelu, Republice Federalnej Niemiec oraz w Indonezji.
(Łukasz Pacholski) | Foto: US Army |
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu