Aviation Expo startuje lada dzień! Samoloty, śmigłowce i wiropłaty powoli lądują w Kielcach, gdzie już trwają intensywne przygotowania do weekendowej wystawy. Swoją prezentację szykuje między innymi Polskie Towarzystwo Motoszybowcowe, które zademonstruje motoszybowiec Fregata J6.
Zarejestrowany po raz pierwszy w 1994 roku motoszybowiec Fregata J6 to konstrukcja autorstwa Jarosława Janowskiego z firmy J&AS Aero Design. Szybowiec w całości wykonany został z laminatów szklanych. Jest wyposażony w silnik motorowodny o mocy 52 KM, hamulce aerodynamiczne oraz statecznik motylkowy.
Fregata J6 osiąga maksymalną prędkość ponad 180 km/h, a jej prędkość wznoszenia to 6,6 m/s. Posiada maksymalny zasięg 1600 km, a waży prawie 270 kg.
Maszyna produkcji J&AS Aero Design należy do najbezpieczniejszych statków powietrznych. Przedstawiciele zarówno młodszego, jak i starszego pokolenia pilotów, z pewnością docenią dostępność uprawnień niezbędnych do pilotowania tego motoszybowca. Jakie jeszcze atuty posiada Fregata J6? Jest lekka i stosunkowo nieduża, a ponadto wyjątkowo ekonomiczna.
W jaki sposób wykorzystywany jest motoszybowiec J&AS Aero Design? Między innymi do edukacji lotniczej, szczególnie młodzieży szkół i klas lotniczych – pierwsze kroki na tej ścieżce mogą stawiać już 14-latkowie, a o licencję szybowcową może się starać każdy pełnoprawny (i przeszkolony) 16-latek.
Fregata J6 to także idealna maszyna rekreacyjna, która doskonale sprawdza się przy długodystansowej, samotnej turystyce lotniczej.
Motoszybowiec J&AS Aero Design na Aviation Expo zaprezentuje Polskie Stowarzyszenie Motoszybowcowe, czyli organizacja promująca rozwój edukacji lotniczej oraz dążąca do stworzenia warunków sprzyjających produkcji nowoczesnych, lekkich statków powietrznych. Do grona założycieli Stowarzyszenia należą poznańscy naukowcy, nauczyciele akademiccy, konstruktorzy i producenci motoszybowców, a zarazem instruktorzy i dydaktycy szkolenia lotniczego oraz organizatorzy i użytkownicy lądowisk.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu