4 kwietnia należąca do korporacji Lockheed Martin firma Sikorsky poinformowała, że w zakładach mieszczących się w West Palm Beach na Florydzie prowadzony jest montaż ostateczny prototypu wielozadaniowego śmigłowca bojowego Raider X. Powyższa konstrukcja jest jedną z dwóch, która znalazła się w finale programu FARA.
Według komunikatu producenta, prototyp jest ukończony w 85%. Tak wysoki stopień gotowości oznacza, że rozpoczęto także próby poszczególnych podsystemów pokładowych (gotowość 50%). Co ważne, w budowie znajduje się także drugi egzemplarz Raider X, który będzie przeznaczony do prób naziemnych.
Program FARA (Future Attack Reconnaissance Aircraft) ma na celu zakup na potrzeby US Army nowego śmigłowca rozpoznawczo-bojowego, który będzie stanowić uzupełnienie dla Boeing AH-64E Guardian i wypełnić lukę powstałą po wycofaniu z eksploatacji Bell OH-58 Kiowa. W finałowej rywalizacji znajdują się dwie oferty: Sikorsky z Raider X oraz Bell Textron z modelem 360 Invictus. Zgodnie z planami, w bieżącym roku obie konstrukcje mają rozpocząć loty próbne, których wynik ma mieć wpływ na rozstrzygnięcie i wybór docelowej konstrukcji. W przypadku Bell Textron, prace montażowe oraz testy naziemne prowadzone są w zakładach w Amarillo w Teksasie – mogli to zaobserwować dziennikarze uczestniczący w Bell Polish Media Tour 2022.
W przypadku Raider X, jego konstrukcja jest oparta (podobnie jak większego Defiant, który uczestniczy w programie FLRAA) na układzie dwóch przeciwbieżnych wirników nośnych oraz śmigła pchającego.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu