Zaloguj
reklama Rekord
reklama Rekord

Marine nationale ma nowy okręt zaopatrzeniowy

Fot. Marine nationale

18 lipca, po serii prób morskich, okręt zaopatrzeniowy floty Jacques Chevallier rozpoczął służbę we francuskiej Marynarce Narodowej (Marine nationale).

Od tej pory jednostka i jej załoga przejdą szkolenie w warunkach operacyjnych, po którym będą zdolni do realizacji zadań na wszystkich teatrach działań. Następnie okręt zostanie skierowany na długotrwały rejs, w celu przetestowania jego możliwości w różnych środowiskach i interoperacyjności z innymi siłami Marine nationale i flot sojuszniczych.

Jacques Chevallier (A 725) to prototyp serii czterech jednostek typu BRF (Bâtiment ravitailleur de force, pol. okręt zaopatrzeniowy floty). Są one budowane dla Marine nationale w ramach programu FLOTLOG (Flotte logistique). Jednostkę zwodowano w kwietniu ubiegłego roku, zaś w marcu bieżącego przekazano go francuskiej marynarce do prób i podniesiono na nim banderę. Także 18 lipca, we włoskiej stoczni Fincantieri zwodowano przednią część drugiego BRF, przyszłego Jacquesa Stosskopfa. Firma ta kooperuje z francuskim konsorcjum Chantiers de l’Atlantique i Naval Group, które są odpowiedzialne za dostawę okrętów Marynarce Narodowej.

Zasadniczym zdaniem BRF będzie wsparcie zespołów okrętowych Marine nationale i państw NATO oraz sojuszniczych poprzez transport i przekazywanie na nie w ruchu zapasów substancji płynnych oraz ładunków suchych. Wśród tych pierwszych będą: paliwo lotnicze, okrętowe, woda, zaś drugich części zapasowe, amunicja wszelkiego rodzaju i prowiant. Będą one przewożone w bezpieczny dla środowiska sposób ‒ przy projektowaniu uwzględniono najnowsze przepisy MARPOL i innych konwencji cywilnych. Ponadto BRF przystosowano do utylizacji odbieranych z okrętów odpadów i wyposażono w warsztaty naprawcze sprzętu.

Przestrzeń ładunkowa wyniesie 13 000 m³, wyporność pełna 31 000 ton, a tonaż pojemnościowy brutto 14 870. 194-metrowe okręty obsadzą załogi złożone z 130 osób. Możliwe będzie zabierania do 60 pasażerów. Napęd spalinowoelektryczny o mocy 24 MW zapewni prędkość 20 węzłów potrzebną, by towarzyszyć lotniskowcowi i fregatom.

Teldat

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przemysł zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc