13 stycznia Agencja Uzbrojenia poinformowała o podpisaniu dwóch kontraktów z firmą Celtech Sp. z o.o. w sprawie zamówienia dużej liczby cystern CD-10 oraz CND-27, które w najbliższych miesiącach trafią do jednostek logistycznych Wojska Polskiego.
Pierwsza z nich, obejmująca 49 egzemplarzy CD-10 (Cysterna Dystrybutor paliwowy o pojemności 10 metrów sześciennych) z opcją na kolejnych 150 sztuk została podpisana 29 grudnia i ma całkowitą wartość 548,8 mln PLN z VAT (w przypadku pełnego wykorzystania opcji). Dostawy pojazdów, bazujących na ciężarówkach Jelcz P662D.35, mają zostać zrealizowane w latach 2023-25 – wybór firmy Celtech Sp. z o.o. w tym postępowaniu przetargowym miał miejsce 10 listopada 2022 roku. Cysterny CD-10 są przeznaczone do transportowania, czasowego przechowywania oraz tankowania pojazdów i maszyn roboczych paliwami płynnymi. Są przystosowane do pracy w zakresie od -30 stopni Celsjusza do 50 stopni. Agregat pompowy pozwala na wydawanie do 1000 litrów paliw płynnych na minutę.
Tego samego dnia Agencja Uzbrojenia zawarła także umowę na dostawę 29 sztuk cystern-dystrybutorów CND-27 z opcją na kolejnych 40 egzemplarzy. Ten kontrakt ma wartość całkowitą 237,7 mln PLN z VAT (wliczając opcję). W tym przypadku rozstrzygnięcie postępowania przetargowego miało miejsce 16 grudnia 2022 roku. Cysterny dystrybutory paliwowe CND-27 są przeznaczone dla jednostek logistycznych Wojska Polskiego. Są przystosowane do transportu i przechowywania paliw trzech typów: benzyny, paliwa do silników diesla oraz paliwa lotniczego do silników turbinowych. Dodatkowo dysponują dystrybutorami pozwalającymi na tankowanie sprzętu wojskowego – dokumentacja techniczna należy do Skarbu Państwa, a w ostatnich latach dostawcą pojazdów jest właśnie firma Celtech Sp. z o.o.. Obecna konfiguracja zakłada dostawy z wykorzystaniem ciągników siodłowych Jelcz C642D.35 oraz naczep-cystern o objętości 26900 litrów.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Na jednym ze zdjęć opiniowanych jest CND-33 a nie CND-27. Gwoli ścisłości redaktorze.
Celtech to powinien stronę internetową przeprojektować, ciężko tam cokolwiek znaleźć.
Widać że silniki Euro 3 to dalej standard w wojsku, gdzie w cywilu już Euro 6