Pierwsze z nich, z rynku wtórnego, zostaną wyleasingowane od firmy AerCap i mają zostać dostarczone w pierwszej kolejności – od kwietnia 2017 roku. Będą skonfigurowane do zabrania 186 pasażerów. W przypadku samolotów 737 Max8, także skonfigurowanych do zabrania 186 pasażerów, będą one leasingowane od firmy Air Lease Corp. – umowa obejmuje sześć maszyn z opcją na pięć kolejnych. Dostawy mają zostać zrealizowane w czwartym kwartale 2017 roku (2), 2018 roku (2) oraz po jednym w 2019 i 2020 roku. W przypadku wykorzystania opcji (termin do końca pierwszego kwartału 2017 roku) mają one zostać dostarczone w latach 2019-20. Ich pozyskanie wpisuje się w strategie rozwoju PLL LOT, która zakłada posiadanie w 2020 roku 15 wąskokadłubowych samolotów pasażerskich o możliwości zabrania przynajmniej 150 pasażerów.
W przypadku samolotów Boeing 737Max 8, a więc członka najnowszej generacji 737, PLL LOT będzie kolejnym użytkownikiem w Europie oraz Polsce. W 2015 roku dwa takie samoloty zamówił (bezpośrednio u Boeinga) Enter Air – czołowy przewoźnik czarterowy w kraju.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu