28 grudnia japoński koncern Kawasaki Heavy Industries (KHI) poinformował o otrzymaniu od Ministerstwa Obrony Japonii umowy na rozpoczęcie prac badawczo – rozwojowych nad nową generacją konwencjonalnych okrętów podwodnych dla Japońskich Morskich Sił Samoobrony.
Projekt nowych okrętów podwodnych KHI zaprezentowało publicznie 12 grudnia. Jedną z cech charakterystycznych jest przesunięcie bryły kiosku bliżej rufy niż dziobu oraz przeniesienie dziobowych sterów głębokości z kiosku na dziób. Co warto wspomnieć, będzie to pierwszy japoński okręt podwodny od 1986 roku (kiedy to wycofano ze służby ostatni z czterech okrętów typu Asashio), taką konfiguracją sterów. Bez zmian pozostawiono z kolei układ rufowych sterów w kształcie „X”. Napęd stanowić będą silniki wysokoprężne produkcji Kawasaki, a na pokładzie zainstalowany zostanie system wzbogacania powietrza, którego celem będzie oczyszczanie powietrza z dwutlenku węgla. KHI opisując nowe jednostki skupia się na czterech głównych cechach: zwiększone możliwości skrytego działania, ulepszony system hydrolokacji umożliwiający wykrywanie obiektów ze znacznie większej odległości, poprawiona manewrowość oraz wspomniana już technologia oczyszczania powietrza.
Nowe okręty otrzymają także wyrzutnie pionowe (VLS) dla pocisków manewrujących, umieszczone nietypowo przed kioskiem. Nowe jednostki mają początkowo uzupełniać, a docelowo zastąpić wprowadzane obecnie do eksploatacji w Japońskich Morskich Siłach Samoobrony okręty typu Taigei (dwa w służbie od 2022 roku, kolejne pięć planowanych).
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu