31 marca konsorcjum Lockheed Martin-Boeing poinformowało o przyłączeniu sześciu firm do zespołu podmiotów, które będą współuczestniczyć w programie wielozadaniowego śmigłowca transportowego Defiant. Powyższa konstrukcja jest oferowana Departamentowi Obrony Stanów Zjednoczonych w programie FLRAA.
Sześciu nowych partnerów programu to: ATI Forged Products, Collins Aerospace, Elbit Systems of America, Parker Aerospace, Magnaghi Aeronaurica oraz Marotta Controls. Rozszerzenie listy partnerów przemysłowych nie jest niespodzianką – FLRAA (Future Long-Range Assault Aircraft) jako następca UH-60 Black Hawk będzie produkowany w setkach egzemplarzy, co powoduje, że zwycięzca programu będzie musiał w szybkim czasie realizować duże dostawy sprzętu nowej generacji.
Tego samego dnia członkowie konsorcjum poinformowali, że demonstrator technologii został przebazowany do Nashville w celu prezentacji przedstawicielom US Army w czasie konferencji Army Aviation Association of America. Był to pierwszy lot śmigłowca Defiant poza stanem Floryda – dotychczas maszyna wykonywała loty w oparciu o ośrodek badawczo-rozwojowy firmy Sikorsky, który znajduje się w West Palm Beach. Jak wskazali piloci doświadczalni, który realizowali lot na trasie 700 mil, maszyna wykorzystała jedynie 50% mocy układu napędowego, a co ważne spalanie paliwa było niższe od zakładanego.
Oferowany przez konsorcjum Boeing-Lockheed Martin śmigłowiec Defiant charakteryzuje się układem dwóch przeciwbieżnych wirników nośnych oraz śmigłem pchającym. Jest to inne rozwiązanie niż konkurent – Bell Textron, który z kolei zaoferował samolot transportowy pionowego startu i lądowania V-280 Valor bazujący na wieloletnich doświadczeniach zebranych m.in. z eksploatacji floty V-22 Osprey.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu