27 października koncern Embraer poinformował o podpisaniu porozumień o współpracy z przemysłem południowokoreańskim. Ma to związek z działaniami promocyjnymi samolotu C-390 Millennium, który ma być oferowany Ministerstwu Obrony tego kraju w ramach programu LTA II.
Porozumienia o współpracy zawarto z Aerospace Technology of Global, EMK (EM Korea Co.) oraz Kencoa Aerospace. Powyższe podmioty, na mocy umów, miałyby dostarczać w przyszłości części i komponenty do samolotów C-390 Millennium oraz innych produktów brazylijskiego koncernu. Jak wskazuje Embraer, ma to związek z chęcią spełnienia wymagań agencji DAPA w zakresie offsetu programu LTA II (Large Transport Aircraft).
Ministerstwo Obrony Republiki Korei planuje, do 2026 roku, zamówić kolejną partę samolotów transportowych, których dostawcą będzie partner zewnętrzny. Zgodnie z upublicznionymi informacjami, program ma budżet na poziomie 710 mld KRW (około 580 mln USD) – agencja DAPA nie poinformowała dotychczas, jaka liczba samolotów jest planowana do zakupu. Najprawdopodobniej mowa o czterech egzemplarzach – w 2014 roku Seul zamówił w Stanach Zjednoczonych taką liczbę fabrycznie nowych C-130J-30 Super Hercules, które dołączyły do dwunastu C-130H Hercules. Według prasy koreańskiej, rywalizacja przetargowa może doprowadzić do konfrontacji trzech producentów: Lockheed Martin (C-130J Super Hercules), Airbus (A400M Atlas) oraz Embraer (C-390 Millennium). Wydaje się, że faworytem może być amerykański producent – ma to związek z rozbudowanym zapleczem logistycznym, a także poziomem współpracy pomiędzy siłami zbrojnymi obu państw. Ze względów politycznych Seul, najprawdopodobniej, wykluczy z rywalizacji japoński koncern Kawasaki, mający w swojej ofercie samoloty C-2.
Embraer próbuje zdobyć nowe zamówienia eksportowe dla swojej konstrukcji. Dotychczas poza Brazylią podpisano kontrakty z Portugalią oraz Węgrami, a dodatkowo oczekuje się zawarcia umowy z Niderlandami.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu