7 października media południowokoreańskie poinformowały, że umowa na leasing niewielkiej liczby samolotów szkolenia zaawansowanego KAI T-50 Golden Eagle do Stanów Zjednoczonych jest opóźniona ze względu na czynniki budżetowe.
Zgodnie z informacjami, Departament Obrony Stanów Zjednoczonych planuje leasing od czterech do ośmiu T-50 Golden Eagle, które miałyby zostać dostarczone przez firmę Hillwood Aviation, która zakupi je u producenta. Według wcześniejszych planów umowa miała zostać zawarta w pierwszej połowie roku, potem przesunięto termin na sierpień, a obecnie na okres bezterminowy. Zgodnie z komentarzami, powodem tego kroku są czynniki budżetowe, w tym przesunięcie środków finansowych na zadania związane z walką z covid-19.
Leasing samolotów T-50 Golden Eagle jest chęć praktycznego przetestowania nowych programów nauczania pilotów wielozadaniowych samolotów bojowych, które mają obowiązywać od 2024 roku, kiedy do służby operacyjnej zostaną wdrożone pierwsze samoloty Boeing T-7A Red Hawk. Obecnie nie można ich zweryfikować na samolotach T-38 Talon, które nie spełniają wymagań współczesnych maszyn szkolenia zaawansowanego. Według planów leasingowane T-50 Golden Eagle mają wykonywać rocznie po około 3000 lotów o łącznym czasie 4500 godzin.
Dotychczas KAI sprzedał samoloty rodziny T-50 Golden Eagle do Republiki Korei, a także Indonezji, Iraku, Filipin oraz Tajlandii. Dodatkowo konstrukcja była oferowana (bez powodzenia) m.in. w Stanach Zjednoczonych oraz Polsce.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Peter
1.1 billion dollars for 32 AW-149, it would be better to buy 12 second
handed Typhoons or Rafaels.
The polish minister of defence, is not so professional.