Kwietniowa decyzja oznacza, że w najbliższych dniach możemy być świadkami uruchomienia funduszy na I partię wstępną. Tylko dla USMC ma powstać 200 nowych CH-53K King Stallion, kolejne maszyny mogą powstać m.in. na zamówienia eksportowe – wśród głównych zainteresowanych wymienia się Republikę Federalną Niemiec oraz Izrael.
Zgoda na uruchomienie produkcji seryjnej nie oznacza jednocześnie, że producent uporał się z problemami technicznymi trapiącymi konstrukcję. Według dokumentacji Departamentu Obrony cały czas do rozwiązania pozostają niektóre kwestie techniczne, a także cena całego programu. W opinii części analityków, ta druga sprawa może być łatwo rozwiązania poprzez eksport – wówczas koszty jednostkowe śmigłowców przeznaczonych dla USMC będą się obniżać.
(ŁP) | Foto: Lockheed Martin |
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu