23 kwietnia br. Elżbieta Wawrzynkiewicz zrezygnowała z funkcji prezesa zarządu – dyrektora generalnego Zakładów Mechanicznych Bumar-Łabędy S.A. Rada nadzorcza spółki w najbliższą środę ma oddelegować inną osobę do pełnienia obowiązków prezesa firmy. Sama Wawrzynkiewicz pozostaje prezesem zarządu Wojskowych Zakładów Motoryzacyjnych S.A. w Poznaniu.
Po rezygnacji Wawrzynkiewicz w zarządzie Bumaru-Łabędy pozostali Monika Kruczek (członek zarządu – dyrektor produkcji i relacji społecznych), Marek Kwiatek (członek zarządu – dyrektor finansowy) i Roman Czempik (członek zarządu – dyrektor techniczny). Prawdopodobnie to jedna z tych osób zostanie oddelegowana przez radę nadzorczą spółki do czasowego pełnienia obowiązków prezesa zarządu – dyrektora generalnego. Jak ustaliliśmy, również tego dnia rada rozpisać ma konkurs na to stanowisko. Jak dowiedzieliśmy się nieoficjalnie, nowy prezes ma objąć stanowisko po weekendzie majowym.
Stanowisko prezesa zarządu w Zakładach Mechanicznych Bumar-Łabędy S.A. Wawrzynkiewicz zajmowała od kwietnia 2020 r. Wcześniej, od sierpnia 2019 r. do kwietnia 2020 r., była też prezesem zarządu Ośrodka Badawczo-Rozwojowego Urządzeń-Mechanicznych „OBRUM” Sp. z o.o.
Wymienione stanowiska Wawrzynkiewicz łączyła z funkcją prezesa zarządu Wojskowych Zakładów Motoryzacyjnych S.A. w Poznaniu, którą nieprzerwanie pełni od 2014 r. Z samymi zakładami jest ona jednak związana od ponad ćwierćwiecza – pracę w tej spółka zaczęła w 1994 r.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Szkoda, gdyż w Bumarze taka zaradna pani prezes bardzo by się przydała aby wzmocnić te firmę w perspektywie wieloletniej
Ciekawe co było powodem. Pewnie Pani Ela stwierdziła, że zakłady już tylko do zaorania się nadają 🙂
Bumar umrze na rzecz WZM. Wyprowadziła co miała wyprowadzić razem ze sobą.
Niestety Pani Elżbiety nie będzie mi żal.. YouTube kanał ad arma.. odcinek związki 1 .. to jak wysłuchacie to Wam włosy zdebieją na głowie.. Pani przyszła zniszczyć Bumar.. raczej związki zawodowe, ale zrobiła dużo złych rzeczy tej spółce.. no i będzie miała wiele nieprzyjemności, bo tajemnica informacji niejawnej.. nie jest Jej znana..
Pani Prezes działała na szkodę Bumaru "wypożyczając" wszelką dokumentacje techniczną, w tym dokumenty niejawne spółce WZM SA w Poznaniu, oraz przy postępowaniach przetargowych gdzie Bumar i WZM konkurowały - stanowisko związkowców.
Bumar jako jedyny ma jeszcze zdolności do samodzielnej produkcji własnych pojazdów. HSW produkuje jedynie pojazdy licencyjne a WZM jedynie ma zdolności remontowe. Jeżeli ma jeszcze BUMAR ma istnieć to dobra decyzja.
Proszę - zanim ktoś coś napisze - niech ma wiedzę jak zarzadza się skomplikowanym sprzętem "tam na zachodzie" (w UW nie jesteśmy od ponad 20 już lat) niech wreszcie i u nas będzie przejrzyście - fakt to wymaga wysiłku...... ale ...nie ma innej drogi. Ponad 20 lat już się uczymy....
@Kamil nie bądź śmieszny! Jak masz jakieś dowody na popełnienie przestępstwa to szybko biegnij z tym do prokuratury. Jeżeli nie masz to nie pisz bzdur!
"oraz przy postępowaniach przetargowych gdzie Bumar i WZM konkurowały" - a w jakich to postępowaniach za kadencji prezes Wawrzynkiewicz Bumar i WZM konkurowały? Bo tak się składa, że zarówno kontrakt na modyfikację T-72 jak i na modernizację Leo 2 zostały podpisane zanim pojawiła się w Bumarze... Abstrahuję już od tego, że oba przedsiębiorstwa należą do tej samej grupy kapitałowej więc to ich wspólne szefostwo decyduje w jakich postępowaniach startują... I czemu jak czemu to akurat "stanowisku związkowców" z Bumaru to bym akurat nie wierzył! To banda, która rozwala tą firmę od wielu lat.
"Bumar jako jedyny ma jeszcze zdolności do samodzielnej produkcji własnych pojazdów." Czyżby? A to mianowicie jakich, bom okrutnie ciekawy?
"HSW produkuje jedynie pojazdy licencyjne" - to też niezwykle ciekawe, bo chyba zapomniałeś o LPG, nowym podwoziu do Raka (i nie tylko) czy Borsuku...