20 grudnia Departament Obrony Stanów Zjednoczonych poinformował o podpisaniu dwóch umów z koncernem Boeing w sprawie realizacji prac związanych z rozwojem wielozadaniowych samolotów bojowych rodziny F/A-18E/F Super Hornet oraz przełamania obrony E/A-18G Growler.
Pierwsza z nich ma wartość 2 mld USD i dotyczy modyfikacji dostarczonych samolotów – zarówno dla głównego użytkownika, US Navy, a także klientów eksportowych poprzez procedurę FMS. Dotychczas Boeing uzyskał dwa kontrakty na dostawę samolotów, które trafiły do Australii oraz Kuwejtu. W momencie podpisania nie uruchomiono finansowania, natomiast program jest przewidziany do realizacji do końca 2027 roku. Jak wskazuje komunikat zamawiającego, prace mają obejmować rozwój oprogramowania pokładowego oraz zmiany wyposażenia i konfiguracji maszyn zgodnie z potrzebami użytkowników. Poszczególne elementy prac będą zlecane przy okazji osobnych umów wykonawczych. Dotychczas Boeing dostarczył około 800 samolotów obu odmian.
W ramach drugiej, o wartości 117,5 mln USD, producent będzie realizować prace obsługowo-naprawcze samolotów należących do lotnictwa morskiego Stanów Zjednoczonych. Podstawowym miejscem będzie centrum logistyczne w Jacksonville w stanie Floryda. Całość prac ma zostać zrealizowana do września 2023 roku, a w momencie podpisania nie uruchomiono finansowania. Najprawdopodobniej jest to kolejny element prac związanych z wydłużeniem życia technicznego samolotów, zgodnie z programem SLEP (Service Life Extension Programme), w ramach którego około 570 maszyn ma przejść proces wydłużenia resursów technicznych oraz modyfikacji wyposażenia pokładowego. Całość ma umożliwić ich dalszą, bezpieczną, eksploatację do czasu wdrożenia do produkcji następcy.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu