Zaloguj
reklama Rekord
reklama Rekord

Airbus dostarcza niemieckiemu wojsku pierwszy kontener do transportu rannych

Opancerzony kontener do transportu rannych bazuje na kontenerze zgodnym z międzynarodowym standardem ISO. Fot. Airbus Defence and Space

Przedstawiciele Airbus Defence and Space przekazali niemieckim siłom zbrojnym pierwszy z 13 zamówionych kontenerów do transportu rannych (GVTC). Od teraz wojskowy personel medyczny będzie ich używał do ratowania życia: w kontenerach można bezpiecznie transportować chorych i rannych do szpitali lub szpitali polowych, równocześnie zapewniając im opiekę medyczną.

„Nasze opancerzone kontenery transportowe poprawiają zdolności ewakuacji medycznej, transportu i leczenia rannych w obszarach kryzysowych”, powiedział Harald Mannheim, dyrektor zarządzający Airbus Defence and Space GmbH. „Pod tym względem GVTC jest kolejnym dowodem na to, jak my i nasze najnowocześniejsze technologie pomagamy wszystkim służbom, niosącym pomoc innym”.

Pierwszy GVTC, dostarczony wojsku 20 kwietnia, będzie używany jako obiekt eksperymentalny/szkoleniowy. Oznacza to, że Bundeswehra przetestuje kontener i przeszkoli na nim personel medyczny, po czym GVTC trafi do produkcji seryjnej. Tuzin partii kontenerów GVTC ma zostać dostarczonych Bundeswehrze w latach 2024-2026.

W opancerzonym kontenerze do transportu rannych paramedycy wojskowi mogą bezpiecznie
ewakuować rannych i zapewnić im opiekę medyczną.

GVTC: przydatny, prosty i bezpieczny  GVTC, który inżynierowie Airbus Defence and Space opracowali wraz z konstruktorami firm Drehtainer GmbH i Binz Automotive, bazuje na kontenerze 20-stopowym zgodnym ze standardem ISO. Ma około 6 metrów długości i można go łatwo montować na ciężarówkach Bundeswehry za pomocą zintegrowanego systemu hakowego. Dźwigi ani inny specjalistyczny sprzęt podnośnikowy nie są wymagane. W GVTC dwóch ratowników medycznych może opiekować się maksymalnie ośmioma pacjentami, na przykład monitorować ich parametry życiowe i nasycenie organizmów tlenem, przeprowadzać defibrylacje lub wspomagać ich system oddechowy za pomocą zintegrowanego systemu wytwarzania tlenu. Kontener chroni pasażerów i znajdujący się na pokładzie sprzęt przed bojowymi środkami trującymi, ostrzałem i silnymi eksplozjami. Agregat prądotwórczy zapewnia samowystarczalność obiektu przez wiele godzin, a wydajny system klimatyzacji pozwala na użytkowanie GVTC w ekstremalnych warunkach klimatycznych.

Źródło: Airbus Defence and Space.

Teldat

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przemysł zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc