17 czerwca niemiecki koncern Rheinmetall AG zaprezentował nową wersję bezzałogowego pojazdu lądowego Mission Master, oznaczony XT.
Opracowany przez kanadyjski oddział spółki, Rheinmetall Canada, pojazd znacząco różni się od klasycznej wersji SP. Głównym źródłem napędu XT silnik wysokoprężny, a zapas paliwa w zbiornikach pozwala na pokonanie nawet 750 km. Napęd elektryczny zachowano jako pomocniczy ‒ akumulatory litowo-jonowe pozwalają na maksymalnie 6 godzin działania w trybie cichym.
Mobilność nowej wersji została znacznie poprawiona, a to za sprawą układu napędowego 4×4 z dwoma parami kół o bardzo dużych rozmiarach (koła są odporne na przebicie ‒ Mission Master XT może poruszać się sprawnie nawet z dwucentymetrowymi dziurami w oponach, a to za sprawą niezwykle wydajnego centralnego układu pompowania opon), które zastąpiły cztery pary znacznie mniejszych kół w układzie 8×8. Dzięki temu Mission Master XT znakomicie radzi sobie nawet w najtrudniejszym terenie ‒ w górach, na oblodzonej nawierzchni itd., jest ponadto pojazdem amfibijnym. Przy masie własnej wynoszącej 2217 kg pojazd może zabierać ładunek o masie do 1000 kg, co ma zapewnić transport wyposażenia lub zaopatrzenia oddziałom operującym w najtrudniejszych warunkach terenowych i pogodowych. Pojazd może być kierowany przez żołnierza bezpośrednio lub zdalnie, może też niektóre zadania realizować w trybie autonomicznym. Podobnie jak starszy wariant, także XT może występować w różnych wersjach, dostosowanych do realizacji różnorakich zadań.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu