Jak można się spodziewać, ponowne badanie (z dostarczeniem brakującego dokumentu przez Remontowa Shipbuilding S.A.) wskazało, jeszcze raz, zwycięstwo gdańskiego podmiotu. To zaś otwiera drogę do podpisania kontraktu na budowę sześciu jednostek – oferty pozostałych dwóch oferentów zostały (po raz kolejny) odrzucone ze względu na niespełnianie wymogów formalnych. Stosowna decyzja zapadła 21 grudnia – najprawdopodobniej kontrakt zostanie podpisany dopiero w przyszłym roku.
Przypomnijmy, według wstępnych wymagań taktyczno-technicznych, holowniki powinny charakteryzować się wypornością pełną do 350 ton, autonomicznością do dwóch tygodni, możliwością przewozu dwunastu osób (lub 50 na pokładzie otwartym), nieograniczoną dzielnością morską, prędkością dochodzącą do 12 węzłów, możliwością przewozu ładunku o łącznym ciężarze 25 kN, uciągu 250 kN oraz możliwością holowania z rufy oraz dziobu. Mają one służyć do: prac holowniczych, ewakuacji technicznej, wsparcia akcji ratowniczych, udzielania pomocy uszkodzonym jednostkom, przewozu osób i zaopatrzenia, a także poławiania torped oraz usuwania zanieczyszczeń oleistych z powierzchni morza.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu