Siły Powietrzne Republiki Singapuru (RSAF, Republic of Singapore Air Force) otrzymały 29 marca pierwszy średni śmigłowiec wielozadaniowy H225M.
Ministerstwo Obrony Singapuru podpisało z Airbus Helicopters umowę na zakup 16 wiropłatów tego typu w listopadzie 2016 r. Singapur był ósmym krajem, który zdecydował się na zakup wojskowych H225. Śmigłowce będą wykonywać różnorodne zadania, jak transport ładunków i pasażerów, poszukiwanie i ratownictwo, ewakuacja medyczna, pomoc humanitarna czy wsparcie w zwalczaniu klęsk żywiołowych.
Gratulując Singapurowi odbioru pierwszego H225M, prezes Airbus Helicopters Bruno Even powiedział, że RSAF jest ważnym, wieloletnim partnerem Airbus Helicopters od czasu dostawy pierwszych śmigłowców Aerospatiale SA316B Alouette III w 1969 r. Maszyny te były pierwszymi wiropłatami powołanych do życia w 1968 r. Republic of Singapore Air Force. RSAF jest wieloletnim użytkownikiem wcześniejszych generacji Super Pumy – modeli AS332M (zamówiono 22 szt., dostawy od 1985 r.) oraz AS532M Cougar (13 szt. od 1992 r.). Aktualnie w służbie pozostaje około 30 egzemplarzy obu wersji, są one na stanie 125 i 126 Dywizjonu z bazy Sembawang na północy wyspy Singapur. Kilka maszyn jest eksploatowanych również w bazie Oakey na wschodzie Australii.
Oprócz Super Pum RSAF dysponuje 15 ciężkimi śmigłowcami transportowymi Boeing CH-47SD Chinook, 20 bojowymi AH-64D Apache, ośmioma wielozadaniowymi Sikorsky S-70B i pięcioma szkolnymi Eurocopter EC120B. Śmigłowce Airbus H225M są obecnie używane do zadań transportowych i specjalnych przez siły zbrojne Brazylii, Francji, Indonezji, Malezji, Meksyku i Tajlandii. Według producenta, światowa flota tego typu wiropłatów legitymuje się obecnie łącznym nalotem ponad 143 tys. godzin.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Airbus buduje bardzo dobre śmigłowce dla nas jednak ze względu na Leonardo w Świdniku i LM/Sikorsky w Mielcu powinno być zawsze bardzo daleko do tej firmy, chyba że zobowiązania dotyczące montażu i produkcji śmigłowców zamawianych przez Polskę zdecyduje się przejąć PZL-Okęcie należące do Airbusa.