24 marca Wydział Techniki Lotniczej 3. Regionalnej Bazy Logistycznej poinformował o podpisaniu trzech umów z firmą Pratt & Whitney Rzeszów S.A. w sprawie realizacji wieloletnich prac przy jednostkach napędowych eksploatowanych w Wojsku Polskim.
Łącznie mają one wartość 341 mln PLN netto. Zostały podpisane 12 marca i poprzedziły je negocjacje zapoczątkowane 31 grudnia ubiegłego roku. Zastosowanie procedury negocjacji z wybranym oferentem było podyktowane faktem, że jest to jedyny dostawca usług na rynku.
Pierwsza umowa, o wartości 198 mln PLN netto, obejmuje realizację napraw głównych oraz modernizacji silników PZL-10W w celu dostosowania ich do użycia elektronicznego układu sterowania FADEC, a także napraw głównych silników PZL-10W z układem FADEC. Ma ona obowiązywać w latach 2021-2025. Tego typu jednostki napędowe są wykorzystywane na wielozadaniowych śmigłowcach PZL Świdnik W-3 Sokół/Anakonda.
Druga umowa, o wartości 83 mln PLN netto, dotyczy realizacji usługi naprawy głównej silników TWD-10B/PZL-10S, a także naprawy głównej silników TWD-10B z modernizacją do wersji TWD-10B/PZL-10S w latach 2021-2025. Te jednostki napędowe są eksploatowane na samolotach rodziny An-28 i PZL Mielec M28 Bryza.
Trzecia umowa, o wartości 60 mln PLN netto, dotyczy dostaw (w latach 2021-2024) części zamiennych do eksploatowanych w Wojsku Polskim silników PZL-10W.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Potrzebne i ważne umowy, tylko wielka szkoda, że bezkarnie wyprzedano tak ważne zakłady w Rzeszowie i od lat zyski płyną za ocean zamiast budować polski kapitał.
No cóż. Przemysł górniczy można było dotować przez 30 lat a lotniczego "się nie dało" !!! Taka to u nas logika.