12 września, w czasie DSEI 2019, rząd Wielkiej Brytanii ogłosił rozstrzygnięcie programu budowy fregat wielozadaniowych Typu 31, które mają stanowić element uzbrojenia Royal Navy w bieżącym wieku.
Zgodnie z wcześniejszymi przeciekami, które docierały do mediów, zwycięzcą konkursu została firma Babcock, która oferowała projekt Arrowhead 140 – w przypadku pozytywnego zakończenia negocjacji i podpisania kontraktu rząd zakłada, że program budowy pięciu jednostek pochłonie kwotę około 1,25 mld funtów. Prace mają być realizowane w stoczniach rozsianych na terenie Wielkiej Brytanii, natomiast montaż ostateczny ma być prowadzony w Rosyth. Szybkie podpisanie kontraktu, spodziewane pod koniec bieżącego roku, ma pozwolić na dostawę pierwszej fregaty już w 2023 roku.
Okręty Typu 31 mają stanowić uzupełnienie dla zaawansowanego Typu 26, które są budowane przez koncern BAE Systems. Bazą konstrukcyjną dla jednostek oferowanych przez Babcock jest duński projekt fregat typu Iver Huitfeldt.
(ŁP) | Foto: Babcock |
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Czyli jedna fregata 25o mln GBP, dla zaokrąglenia 1 GBP=5 zł, czyli 1,250 mld zł. Niech mi ktoś przypomni, ile nasz patrolowiec kosztował?