2 października, podczas Międzynarodowego Salonu Przemysłu Obronnego KADEX, który odbywa się w Republice Korei, doszło do podpisania listu intencyjnego pomiędzy koncernem Saab oraz Korea Aerospace Industries w sprawie nawiązania współpracy w programie AEW&C II.
W ramach programu władze Republiki Korei planują zakup kolejnej partii, czterech, samolotów wczesnego ostrzegania i dowodzenia, które dołączą do czterech eksploatowanych obecnie Boeing E-7. Saab proponuje na rynku koreańskim własne rozwiązanie, w postaci samolotów GlobalEye. Najprawdopodobniej głównym rywalem szwedzkiej konstrukcji będzie, ponownie, amerykański E-7 – w tym przypadku Boeing także proponuje kontynuację współpracy z przemysłem koreańskim.
Potencjalna współpraca pomiędzy Saab oraz KAI ma obejmować przekazanie technologii dotyczących modyfikacji samolotów dyspozycyjnych Bombardier Global 6500 oraz współpracę przy instalacji systemów misyjnych. Dodatkowo KAI ma otrzymać niezbędne wsparcie w budowę krajowego systemu wsparcia eksploatacji oraz szkolenia. Technologie uzyskanie podczas transferu mogą być później wykorzystywane w innych (krajowych) programach budowy samolotów specjalnych.
Dotychczas Saab uzyskał zamówienia na osiem samolotów wczesnego ostrzegania i dowodzenia GlobalEye – pięć z nich trafiło już do lotnictwa wojskowego Zjednoczonych Emiratów Arabskich, a trzy zamówiła Szwecja (dodatkowo istnieje jeszcze opcja rozszerzenia kontraktu o czwarty egzemplarz). Szwedzki producent intensywnie promuje swoje rozwiązanie na rynkach światowych, według części danych trzecim użytkownikiem może stać się Francja.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu