Kanadyjska spółka OSI Maritime Systems poinformowała o zakończeniu z powodzeniem odbiorczych prób zakładowych FAT (Factory Acceptance Trials) systemu INTS, przeznaczonego do instalacji na pierwszym niszczycielu min drugiej serii typu Kormoran II.
OSI Maritime Systems zawarła w grudniu 2022 roku umowę z PGZ Stocznią Wojenną Sp. z o.o. na dostawę trzech kompletów Zintegrowanego Mostka Nawigacyjnego i Nawigacji Taktycznej INTS (Integrated Navigation and Tactical Solution) do drugiej trójki niszczycieli min projektu 258 Kormoran II. PGZ Stocznia Wojenna działa również jako polskie centrum serwisowe i przedstawiciel OSI. Komplet mostka INTS, który zakończył ostatnio FAT jest przeznaczony do przyszłego ORP Jaskółka (604), budowanego w stoczni Remontowa Shipbuilding S.A. w Gdańsku. INTS jest instalowany od pierwszego seryjnego Kormorana II, czyli ORP Albatros (602). Prototypowy ORP Kormoran (601) został wyposażony w system firmy Raytheon Anschütz.
INTS jest w pełni skalowalnym, zgodnym z przepisami Międzynarodowej Organizacji Morskiej IMO i normą NATO STANAG 4564 WECDIS (Warship Electronic Chart Display and Information System) zintegrowanym systemem mostkowym. INTS ma certyfikat zatwierdzenia typu MED (Marine Equipment Directive) wydany przez DNV GL jako Zintegrowany System Nawigacyjny.
Systemy INTS wybrano także do wyposażenia trzech fregat wielozadaniowych projektu 106 Miecznik, budowanych przez PGZ Stocznię Wojenną. Ponadto trafiły na starsze okręty w trakcie ich napraw głównych. Jednym z nich jest okręt hydrograficzny projektu 874 ORP Arctowski, który przeszedł remont w PGZ Stoczni Wojennej.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
ok.super sprawa że buduje stocznia 3 fregaty brawo polska.