4 grudnia Federalne Biuro ds. Wyposażenia, Technologii Informacyjnych i Wsparcia Federalnych Sił Zbrojnych (BAAINBw, Bundesamt für Ausrüstung, Informationstechnik und Nutzung der Bundeswehr) zamówiło zapasowe silniki do bojowych wozów piechoty SPz Puma.
BAAINBw zamówiło 53 silniki wysokoprężne MT 892 Ka-501 o mocy 800 kW/1090 KM, produkowane przez Rolls-Rouce Solutions (dawniej MTU Friedrichshafen). Kontrakt ma wartość 129 mln EUR i jest największym od lat zamówieniem dotyczącym dostaw części zamiennych. Pierwsze jednostki napędowe zostaną przekazane zamawiającemu w maju przyszłego roku, ostatnie do czerwca 2025 r., kiedy najstarsze Pumy będą miały za sobą ok. 10 lat służby. Po dostawie silniki zostaną zmagazynowane i przekazywane do wykorzystania w razie potrzeby. Zgodnie z zaleceniami producenta, silniki MT 892 Ka-501 muszą przechodzić remonty co 1000 godzin pracy lub co 10 000 km przebiegu albo co 10 lat eksploatacji pojazdu. Po upływie jednego z tych terminów silniki poddawane są przeglądowi, co ma stanowić środek zapobiegawczy przeciw nadmiernemu ich zużyciu, a nawet zniszczeniu. W tym celu są wymontowywane z przedziałów silnikowych bojowych wozów piechoty SPz Puma (oczywiście dotyczy to również innych pojazdów ‒ czołgów Leopard 2, kołowych transporterów opancerzonych Boxer itd.), a następnie zastępowane nowymi (zapasowymi). Remont generalny silnika wg producenta zajmuje ok. 1 roku. 53 silniki mają, wg BAAINBw, wystarczyć do zapewnienia bezpiecznej eksploatacji floty SPz Puma (w tym realizacji planowych szkoleń, udziału w ćwiczeniach i ewentualnej realizacji zadań bojowych), która docelowo będzie liczyć 400 pojazdów (wobec 405 wcześniej planowanych).
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu