25 lipca korporacja Textron Aviation Defense poinformowała, że turbośmigłowy samolot bojowy AT-6E Wolverine uzyskał wojskowy certyfikat MTC nadany przez US Air Force. Przyznanie tego dokumentu otwiera drogę do rozpoczęcia produkcji i dostaw maszyn seryjnych oraz zwiększenia działań marketingowych na świecie.
Jak wskazuje producent, zakończenie certyfikacji umożliwia większe zaangażowanie w proces sprzedaży i marketingu zarówno na poziomie komercyjnym (poprzez procedurę DCS) oraz federalnym (FMS). Dotychczas program AT-6E Wolverine uzyskał dwa kontrakty produkcyjne – w 2020 roku dwa egzemplarze seryjne zostały zamówione przez Departament Obrony Stanów Zjednoczonych na potrzeby US Air Force, a rok później osiem sztuk (AT-6TH) zamówiła Tajlandia (dostawy w 2024 roku). Dodatkowo amerykański Departament Stanu zatwierdził możliwość sprzedaży czterech maszyn Tunezji oraz 20 pakietów modernizacyjnych (pozwalających na przebudowę standardowych T-6 Texan II do nowej wersji) Irakowi – w obu przypadkach nie doszło jednak do uruchomienia finansowania (dotychczas).
Program budowy turbośmigłowego samolotu bojowego na bazie platformy T-6 Texan II ma związek z analizami rynkowymi, które wyraźnie wskazują zapotrzebowanie na tego typu konstrukcje w wielu rejonach świata. Dodatkowo ważnym argumentem są także sukcesy brazylijskiego samolotu Embraer A-29 Super Tucano, który obecnie dominuje na rynku. Jak wskazuje producent, AT-6E Wolverine ma około 85% wspólnych podzespołów z T-6 Texan II.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Czyżby tym samym pojawił się lider w przetargu dla US SOCOM i najpowazniejszyy kontrkandydat dla m28skytrucka vel Willy Coyota?
I pomyśleć że swego czasu istniał projekt bojowej wersji naszego Orlika o podobnych cechach...