Cztery miesiące po uroczystym rozpoczęciu produkcji, które miało miejsce 11 stycznia w stoczni Fincantieri w Muggiano koło La Spezii, program U212 NFS nabiera rozpędu wraz z wspawaniem pierwszych pięciu wręgów wewnętrznych do pierścienia kadłuba mocnego części dziobowej prototypowego okrętu podwodnego dla włoskiej Marina Militare.
Program U212 NFS (Near Future Submarine), zarządzany przez agencję zamówień publicznych OCCAR (Organisation conjointe de coopération en matière d'armement, Organizacja jednoczącej współpracy w dziedzinie uzbrojenia), przewiduje budowę dwóch okrętów podwodnych z napędem niezależnym od powietrza atmosferycznego AIP (Air Independent Propulsion) z opcją kontraktową na kolejną parę jednostek. Zastąpią one w Marynarce Wojennej Republiki Włoskiej cztery okręty typu Sauro, które stały się przestarzałe.
Konstrukcja bazuje na niemieckim zmodernizowanym projekcie 212A, ale wykorzystuje też włoskie rozwiązania, między innymi: zintegrowany system bojowy z nową strukturą zarządzania dowodzeniem i kontrolą uzbrojenia opracowany w całości przez Leonardo, a będący wynikiem badań i studiów - w tym akademickich, nowy system walki elektronicznej opracowany przez firmę Elettronica oraz nowe siłowniki sterowane elektrycznie, nie zaś hydraulicznie, produkowane przez firmę Calzoni.
Dostawa pierwszego okrętu podwodnego U212 NFS planowana jest na rok 2027, a drugiego - na 2029. Jednostki buduje stocznia Fincantieri w MARINALES La Spezia (Centro Allestimento Nuove Costruzioni Navali, pol. Centrum Nowych Budów Okrętów).
Umowę pomiędzy Fincantieri S.p.A. a OCCAR zawarto 26 lutego 2021 roku. Po rozpoczęciu cięcia blach do budowy prototypu, 22 lutego tego roku OCCAR poinformowała o zakończeniu przeglądu projektu systemu (SDR - System Design Review). Obecnie trwa proces formowania kadłuba mocnego pierwszego okrętu U212 NFS.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu