8 kwietnia Royal Air Force poinformowały, że Ministerstwo Obrony Wielkiej Brytanii podpisało umowę z firmą Draken Europe, będącą częścią korporacji Draken International, w sprawie realizacji wieloletniej usługi wsparcia szkolenia pilotów RAF.
Mająca trwać przez sześć lat (od 1 lipca bieżącego roku) umowa zakłada, że piloci Draken Europe będą odgrywać zadania wrogiego lotnictwa (tzw. Red Air) w czasie ćwiczeń brytyjskich sił zbrojnych. Samolotami, które będą pilotowane przez cywilnych (byłych wojskowych) pilotów cywilnego usługodawcy będą czeskie Aero Vodochody L-159E ALCA – łącznie, w ciągu ostatnich lat, powyższa firma zakupiła przynajmniej 23 maszyny tego typu. Draken Europe będzie prowadzić usługę jako następca dla wojskowych BAE Systems Hawk T1, które zostały wycofane z eksploatacji w RAF. Jak wskazuje strona brytyjska, jest to pierwsza tego typu kontrakt zawarty przez Ministerstwo Obrony Wielkiej Brytanii – dotychczas zasada partnerstwa-publicznego realizowana była przy wyborze usługodawcy w zakresie samolotów transportowo-tankujących czy śmigłowców poszukiwawczo-ratowniczych dla Straży Wybrzeża.
Bazą dla samolotów L-159E ALCA będzie Międzynarodowy Port Lotniczy Teesside, a umowa pozwoli na wygenerowanie do 28 wysokowykwalifikowanych miejsc pracy w sektorze obsług lotniczych.
Dotychczas Draken International dysponował umowami na odgrywanie zadań „Red Air” w Stanach Zjednoczonych. Od lat sukcesywnie rozwija swoją flotę samolotów bojowych, która obecnie obejmuje m.in. Dassault Mirage F1, Aero Vodochody L-159E ALCA, McDonnell-Douglas A-4 Skyhawk, Atlas Cheetah oraz MiG-21. Dodatkowo firma podpisała umowę z rządem Norwegii w sprawie zakupu wielozadaniowych Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falcon.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Moglibyśmy zakupić te F-16 nam by się w tej chwili przydały,trochę za mało ich mamy tak setką ich by n starczyła do współpracy z F-35