Śmigłowiec przybył do zakładów Aselsan w pobliżu Ankary 25 lutego po locie dostawczym z zakładów PZL Mielec, gdzie przeszedł proces montażu. Po drodze zrealizowano dwa międzylądowania techniczne na uzupełnienie paliwa. W tureckich zakładach maszyna ma posłużyć jako prototyp lokalnego pakietu awioniki pokładowej IMAS, opracowanej specjalnie pod wymogi tureckich sił zbrojnych – na mocy zawartego kontraktu, w Turcji ma powstać przynajmniej 109 T70 Black Hawk, będących licencyjną odmianą S-70i. Ich dostawy mają zostać zrealizowane od 2021 roku – przez początkowy okres, ważną funkcję będą pełnić przy tym zakłady PZL Mielec.
W ramach umowy pomiędzy stronami, Turcy wymogli na firmie Sikorsky Aircraft Co. sprzedaż eksportową licencyjnych T70 Black Hawk. W opinii przedstawicieli amerykańskiej firmy nie będzie to kolidowało z działaniami ukierunkowanymi na linię montażową i program S-70i skupiony w zakładach PZL Mielec. Oferta turecka ma być skoncentrowana na rynkach azjatyckich (wymienia się m.in. Pakistan oraz Afganistan), a także krajów Afryki Północnej.
(ŁP) | Foto: Sikorsky Aircraft Co. |
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu