11 grudnia francuska Dyrekcja Generalna ds. Uzbrojenia (DGA) poinformowała o zakończeniu procesu produkcji i dostaw wielozadaniowych śmigłowców NHIndustries NH90NFH, które są znane we francuskim lotnictwie morskim pod nazwą Caïman.
Formalnie proces odbiorów ostatniego, 27. egzemplarza NH90NFH Caïman miał miejsce 8 grudnia bieżącego roku. Zostały zamówione w grudniu 2010 roku, a dostawy rozpoczęły się dwa lata później. W strukturach lotnictwa morskiego tego kraju zaczęły zastępować dwa typy wiropłatów: Westland Lynx oraz Aérospatiale Super Frelon. Ich głównym zadaniem są misje związane ze zwalczaniem okrętów podwodnych oraz poszukiwawczo-ratownicze SAR. W powyższej roli trafiły na wyposażenie trzech eskadr lotniczych (dwóch bazujących w Lanvéoc i jednej w Hyères) i jest jedynym śmigłowcem zdolnym do realizacji zadań ZOP we Francji. Z tego też względu jednostki wystawiają kontyngenty lotnicze, które trafiają na fregaty typów Aquitaine i Horizon, a okazjonalnie jako część grupy lotniczej lotniskowca Charles de Gaulle.
Francuskie lotnictwo morskie jest jednym z garstki użytkowników wielozadaniowych śmigłowców NH90NFH. Poza powyższym użytkownikiem trafiły one (w konfiguracjach narodowych) na wyposażenie lotnictwa morskiego Włoch oraz Republiki Federalnej Niemiec. W pozostałych postępowaniach przetargowych wyspecjalizowana wersja NHIndustries NH90 przegrywa z innymi śmigłowcami tej klasy – przede wszystkim Lockheed Martin MH-60R Seahawk. W zależności od konfiguracji mogą pełnić zadania zwalczania okrętów podwodnych, nawodnych bądź być wykorzystywane do misji poszukiwawczo-ratowniczych.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Może autor przytoczyć postępowania przetargowe w których NH90NFH przegrało, i z jakimi konstrukcjami? Bo coś mi się wydaje że "pozostałych postępowaniach przetargowych wyspecjalizowana wersja NHIndustries NH90 przegrywa z innymi śmigłowcami tej klasy – przede wszystkim Lockheed Martin MH-60R Seahawk" jest jedynie widzimisię autora, nie mające podstawy w faktach. To że MH60R jest śmigłowcem bardziej rozpowszechnionym, to nie winnik wygranych przetargów, a sytuacji geopolitycznej w głównie w rejonie indopacyficznym
A on wogóle jest brany pod uwagę w przetargach ostatnimi czasy.... Jeśli się mylę to poprawcie ale chyba przetargi rzgrywaja się między Mh60 a Wildcatem.