23 października w stoczni Irving Shipbuilding w kanadyjskim Halifaksie odbyła się uroczystość wodowania okrętu patrolowego Max Bernays (AOPV 432). Jest to trzeci przedstawiciel typu Harry DeWolf budowany przez kanadyjski przemysł stoczniowy na zamówienie Departamentu Obrony Kanady.
Uroczyste położenie stępki miało miejsce 5 grudnia 2018 roku, a proces cięcia blach uruchomiono rok wcześniej. Samo wodowanie odbyło się poprzez zatopienie doku pływającego. Patrolowce typu Harry DeWolf mają pełnić zadania dozoru kanadyjskiej strefy wyłączności gospodarczej na wodach arktycznych. Etatowe załogi składają się z 65 osób. Jednostki o wyporności 6615 ton mają 103,6 m długości i 19 m szerokości. Napęd o mocy 6000 KM pozwala na osiągnięcie prędkości 17 węzłów. Uzbrojenie obejmuje stanowisko BAE Systems Mk 38 z 25 mm armatą Bushmaster, a także dwa wielkokalibrowe karabiny maszynowe 12,7 mm. Dodatkowo w rufowej części zbudowano lądowisko dla średniego śmigłowca wielozadaniowego Lockheed Martin CH-148 Cyclone.
Cała seria patrolowców typu Harry DeWolf jest budowana przez stocznię Irving Shipbuilding w Halifaksie. Obecnie próby stoczniowe przechodzi druga jednostka serii - przyszły HMCS Margaret Brooke (AOPV 431). W bieżącym roku położono stępkę pod czwarty - przyszły HMCS William Hall (AOPV 433) - a także uruchomiono proces cięcia blach pod piąty (przyszły HMCS Frédérick Rolette, AOPV 434). Co ważne, Straż Wybrzeża nie zamówiła jeszcze dwóch (planowanych) patrolowców dla siebie.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu