2 grudnia Wydział Techniki Lotniczej 3. Regionalnej Bazy Logistycznej w Kutnie poinformował o podpisaniu umowy z Wojskowymi Zakładami Lotniczymi Nr 2 S.A. w Bydgoszczy w sprawie dostawy turboodrzutowych silników RD-33 przeznaczonych do samolotów myśliwskich MiG-29 eksploatowanych w Siłach Powietrznych.
Umowa została podpisana 20 listopada i ma wartość 29,5 mln złotych bez VAT. Jest wynikiem postępowania przetargowego, które zostało ogłoszone 16 października bieżącego roku. Oferta bydgoskich zakładów była jedyną, która wpłynęła do zamawiającego. 13 listopada dokonano wyboru i oczekiwano na podpisanie kontraktu.
Ze względu na zaprzestanie produkcji silników RD-33 serii II zakup obejmuje używane jednostki napędowe. Zgodnie z wymaganiami zamawiającemu powinny dysponować pełnym resursem międzyremontowym nie mniejszym niż 350 godzin nalotu oraz pozostałym resursem technicznym nie mniejszym niż 700 godzin. W ostatnich latach dostawy pojedynczych silników realizowały Wojskowe Zakłady Lotnicze Nr 4 S.A. w Warszawie, które obecnie są częścią Wojskowych Zakładów Lotniczych Nr 2 S.A. w Bydgoszczy. Według planów silniki mają zostać dostarczone Wojsku Polskiemu do połowy grudnia bieżącego roku. Zakup jest podyktowany pilnymi potrzebami operacyjnymi wynikającymi z zabezpieczenia szkolenia lotniczego na samolotach MiG-29 oraz zobowiązań sojuszniczych (w tym wypełnianiu zobowiązań Polskiego Kontyngentu Wojskowego).
Obecnie Siły Powietrzne eksploatują samoloty MiG-29 w dwóch bazach lotniczych – 23. Baza Lotnictwa Taktycznego w Mińsku Mazowieckim oraz 22. Baza Lotnicza w Malborku. W ostatnich latach utracono cztery maszyny. Częściowo było to przyczyną przyspieszenia programu Harpia, który obejmuje zakup 32 egzemplarzy wielozadaniowych Lockheed Martin F-35A Lightning II. Dotychczas Ministerstwo Obrony Narodowej nie upubliczniło planów, które eskadry (MiG-29 czy Su-22) zostaną zastąpione przez nowe maszyny.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
O rany fotela nie potrafią naprawić w Bydgoszczy a co dopiero silnik
Trzy silniki , 3
pelny odlot jest o czym pisać