Zaloguj
reklama Rekord
reklama Rekord

Wieloletni program wsparcia samolotów KC-46A Pegasus

Fot. USAF

1 maja Departament Obrony Stanów Zjednoczonych poinformował o zawarciu wieloletnich umów ramowych z podmiotami amerykańskimi w sprawie realizacji wsparcia eksploatacji wielozadaniowych samolotów tankowania powietrznego Boeing KC-46A Pegasus.

Majowa umowa ma maksymalną wartość 820 mln USD i ma obowiązywać do końca kwietnia 2035 roku. W momencie podpisania uruchomiono I transzę środków w kwocie 4051 USD. Prace związane z usługą mają prowadzić Boeing, Collins Aersopace (część korporacji RTX), AAR Government Services Inc., Aviation Repair Technologies LLC, Honeywell International Inc., VSE Corp. oraz AMI Industries Inc.. Poszczególne zlecenia dla wymienionych podmiotów będą składane według potrzeb użytkownika. Prace obsługowo-naprawcze mają być prowadzone w bazach Sił Powietrznych Stanów Zjednoczonych.

Dotychczas Boeing dostarczył Siłom Powietrznym Stanów Zjednoczonych około 80 samolotów KC-46A Pegasus. Dodatkowo dwa egzemplarze dostarczono Japonii. Producent uzyskał zamówienia na 153 samoloty, które mają trafić do USAF, Japonii oraz Izraela. Zamówienia na kolejne to tylko kwestia czasu, tylko na potrzeby lotnictwa amerykańskiego planowane jest zamówienie 179 egzemplarzy, aczkolwiek coraz głośniej o kontynuowaniu zamówień w kolejnych latach. Dodatkowo Boeing wraz z administracją rządową prowadzą działania marketingowe, które mogą zaowocować kolejnymi zamówieniami eksportowymi – wśród potencjalnych kierunków wymienia się m.in. Włochy oraz Polskę. Poza tym zarówno Izrael jak i Japonia mogą zwiększyć swoje zamówienia.

Wielozadaniowy samolot tankowania powietrznego KC-46A Pegasus powstał na bazie szerokokadłubowej maszyny pasażerskiej Boeing 767-200ER. Układ awioniki pokładowej oparto na najnowszych rozwiązaniach wdrożonych do eksploatacji na samolotach pasażerskich Boeing 787 oraz 777. Co ważne KC-46A Pegasus jest jedyną konstrukcją w segmencie, która dysponuje możliwością przewozu spaletyzowanych ładunków na pokładzie głównym - powoduje to, że obok głównej roli maszyny tankowania powietrznego może także służyć jako samolot transportowy bądź pasażerski (w tym przewozić rządowe VIP, dzięki opracowaniu stosownych modułów, które można zainstalować na pokładzie głównym w ciągu kilku godzin).

Teldat

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przemysł zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc