24 września US Army wybrała spółki American Rheinmetall Vehicles i HDT Expetitionary Systems do dostarczenia prototypów bezzałogowych pojazdów transportowych.
Tym samym obydwa podmioty zawrą kontrakty w ramach kolejnego etapu programu S-MET Incr. II (Small Multipurpose Equipment Transport Increment II, pol. mały wielozadaniowy transporter wyposażenia, drugi etap), a z postępowania odpadły firmy takie jak: General Dynamics Land System, Anduril, Hanwha Aerospace i Teledyne FLIR. Każda ze zwycięskich firm otrzyma po 22 mln USD w celu dopracowania projektu wg wytycznych US Army i dostarczenia ośmiu prototypów pojazdów bezzałogowych. Na tym etapie powstać mają pojazdy zdolne do zapewnienia energii elektrycznej do ładowania akumulatorów bezzałogowych statków powietrznych. Praca nowych pojazdów ma być ponadto cichsza, a platformy mają być zintegrowane z własną bezprzewodową siecią łączności. Platformy ma cechować otwarta i modułowa architektura, aby można je było łatwo modernizować oraz remontować. Testy platform zakończą się pod koniec roku podatkowego 2027, zwycięska firma może liczyć na kontrakt dotyczący dostawy maksymalnie 2195 pojazdów.
Pojazdy S-MET mają wspierać przede wszystkim piechotę, zwłaszcza „lekką”, która obecnie jest przeciążona wyposażeniem i uzbrojeniem. Przydzielenie drużynie piechoty robota-muła, który – niczym muły starożytnych armii – będzie przewoził część amunicji czy wyposażenia, ma pozwolić na odciążenie żołnierzy, zredukować ryzyko kontuzji oraz wpłynąć na zmniejszenie zmęczenia. Tym samym wzrosnąć ma skuteczność Wojsk Lądowych Sił Zbrojnych Stanów Zjednoczonych na najniższych szczeblach dowodzenia.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu