28 października media brytyjskie poinformowały o własnych ustaleniach dotyczących zamówienia przez Departament Obrony Stanów Zjednoczonych partii wielozdaniowych śmigłowców transportowych Bell 412EPX.
Powyższy kontrakt, o wartości 37,3 mln USD, został zawarty 8 października bieżącego roku. Zgodnie z upublicznionymi ustaleniami, mowa o trzech śmigłowcach, które trafią (poprzez procedurę FMS) do nieujawnionych odbiorców eksportowych – jak wskazują dostępne źródła mowa o więcej niż jednym kupującym. Z kolei Bell Textron nie komentuje umowy, kierując pytania do Departamentu Obrony Stanów Zjednoczonych. Jak wiadomo, dostawy mają zostać zakończone do końca 2025 roku – wówczas, najprawdopodobniej, administracja amerykańska ujawni odbiorców.
Opracowany w kooperacji z koncernem Subaru Bell 412EPX stanowi nową generację popularnego modelu 412. Głównym użytkownikiem nowej wersji będą Siły Samoobrony Japonii, pod oznaczeniem UH-2 planowany jest zakup do 150 egzemplarzy. Dodatkowo konstrukcja jest promowana na różnych rynkach, gdzie odnosi ograniczone sukcesy marketingowe – wśród odbiorców można wymienić służby porządku publicznego w Stanach Zjednoczonych (tylko w bieżącym roku trafiły do jednostek policji w hrabstwach San Diego oraz San Bernardino), Japonii, Chorwaci oraz Bośni i Hercegowinie, a także użytkowników wojskowych. Dwa egzemplarze trafiły do lotnictwa Gwatemali.
Nowa generacja modelu 412 charakteryzuje się zastosowaniem w pełni cyfrowej awioniki pokładowej oraz układem napędowym opartym o dwa silniki PT6T-9 Twin Pac, które zapewniają 15% więcej mocy od poprzednich rozwiązań. To z kolei umożliwia zwiększenie maksymalnej masy startowej jak i zwiększenie udźwigu (w tym masy ładunków zewnętrznych).
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu