Zaloguj
reklama PIT-Radwar
reklama Świdnik
reklama Świdnik

Nowe sukcesy rynkowe Bell 412EPX

Program Bell 412EPX odniósł dwa nowe sukcesy. Po dwa śmigłowce zamówił Departament Policji Nowego Jorku oraz Ministerstwo Spraw Wewnętrznych Chorwacji. W tym drugim przypadku to pierwszy europejski sukces modelu 412EPX. Fot. Bell Textron

Koniec lipca obfitował w pomyślne informacje o sprzedaży wielozadaniowego śmigłowca Bell 412EPX, który jest rozwijany przez amerykańską firmę wraz z japońskim koncernem Subaru. Dotyczą one czterech egzemplarzy zamówionych dla służb porządku publicznego.


27 lipca Bell Textron poinformował o podpisaniu umowy z Departamentem Policji Nowego Jorku dotyczącej dostawy dwóch śmigłowców 412EPX dla policyjnej jednostki lotniczej tej metropolii. Maszyny będą skonfigurowane do prowadzenia misji poszukiwawczo-ratowniczych SAR. Wybór dostawcy wiropłatów był poprzedzony postępowaniem konkursowym, w ramach którego wybrano najlepszego oferenta. Obecnie lotnictwo Departamentu Policji Nowego Jorku eksploatuje siedem wiropłatów dostarczonych przez Bell Textron. Są to: Bell 412EP (2), Bell 407 (1) oraz Bell 429 (4).

Z kolei 29 lipca Ministerstwo Spraw Wewnętrznych Republiki Chorwacji poinformowało o podpisaniu umowy z Bell Textron w sprawie dostawy dwóch śmigłowców Bell 412EPX. Kontrakt o wartości 36,3 mln EUR brutto został podpisany 7 lipca. Amerykańska firma pozostawiła w pokonanym polu dwóch innych oferentów z Unii Europejskiej. Przetarg ogłoszono w marcu bieżącego roku. Śmigłowce mają zostać dostarczone w konfiguracji pozwalającej na wykonywanie zadań ewakuacji medycznej i poszukiwawczo-ratowniczych SAR. Co należy podkreślić, będą to pierwsze egzemplarze modelu 412EPX w Europie. Dotychczas Bell Textron i Subaru uzyskiwały zamówienia w Japonii oraz Stanach Zjednoczonych (służby porządku publicznego w Kalifornii).

Wersja EPX, która powstała w wyniku współpracy Bell Textron i koncernu Subaru, charakteryzuje się zastosowaniu silników Pratt&Whitney Canada PT6T-9 z układem FADEC, które dysponują 15% nadwyżką mocy w stosunku do wcześniejszych modeli, wykorzystaniem systemu awioniki Bell BasiX-Pro, a także instalacją nowego układu przeniesienia mocy, który generuje 11% więcej mocy. Konstrukcja jest bazą wojskowego UH-2, który został wybrany przez Japońskie Siły Samoobrony w konkursie UH-X, którego celem było zastąpienie obecnie używanych maszyn UH-1 Iroqouis.

reklama MBDA

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Przemysł zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc