15 stycznia Boeing poinformował o rozpoczęciu lotów próbnych wielozadaniowego samolotu bojowego F/A-18 Super Hornet wyposażonego w elektrooptyczny układ obserwacji IRST Block II.
Dziewiczy lot maszyny wyposażonej w powyższy system miał miejsce w drugiej połowie ubiegłego roku. Zasobnik z IRST Block II ma stanowić ważny element pakietu Super Hornet Block III, który jest oferowany obecnie w formie fabrycznie nowych samolotów (budowanych dla US Navy oraz Kuwejtu), a także modernizacji wcześniej dostarczonych płatowców (na zlecenie US Navy). Według harmonogramu, pierwsze systemy IRST Block II mają trafić do lotnictwa morskiego Stanów Zjednoczonych w 2021 roku.
Wyposażenie Super Hornetów w IRST Block II ma zwiększyć możliwości operacyjne samolotów. Pozwoli bowiem na pasywną lokalizację celów, a także wykrywanie konstrukcji o obniżonej powierzchni odbicia radiolokacyjnego potencjalnych przeciwników. Atutem rozwiązania jest fakt, że układ obserwacyjny jest zamontowany w przedniej części dodatkowego zbiornika paliwa, który jest przenoszony pod kadłubem – zwiększa to pole obserwacji.
(ŁP) | Foto: US Navy |
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu