7 marca koncern Lockheed Martin poinformował, że w ośrodku doświadczalnym firmy Sikorsky w West Palm Beach przeprowadzono udaną próbę uniesienia przez ciężki śmigłowiec transportowy CH-53K King Stallion ładunku zewnętrznego o masie 16300 kg.
Powyższy wynik jest najwyższym możliwym na pojedynczym podkadłubowym zaczepie zewnętrznym. Wcześniej zrealizowano próbę podwieszenia i transportu opancerzonego samochodu JLTV oraz innych ładunków o masie około 12 ton. Dzięki marcowemu wynikowi, CH-53K King Stallion nosi już miano śmigłowca o największym udźwigu w historii firmy Sikorsky.
CH-53K King Stallion powstaje na zamówienie Departamentu Obrony Stanów Zjednoczonych, który zamówił je dla US Marine Corps. W strukturach Korpusu zastąpią obecnie eksploatowane CH-53E Super Stallion – plany zakładają zakup około 224 egzemplarzy. Obecnie producent realizuje produkcję pierwszych maszyn, należących do I, II oraz III partii wstępnych. Dodatkowo negocjuje wieloletnią umowę.
Poza Stanami Zjednoczonymi prowadzona jest kampania marketingowa, która obecnie skupia się na trzech państwach – Japonii, Niemczech oraz Izraelu. W przypadku tego ostatniego, część źródeł, wskazuje, że władze skłaniają się w stronę zakupu konkurencyjnego Boeing CH-47F Chinook.
(ŁP) | Foto: Lockheed Martin |
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu