Koniec września i początek października to intensywny okres w PGZ Stocznia Wojenna S.A. pod względem technicznym oraz marketingowym. W tym drugim jednym z potencjalnych celów może być powrót na rynek indonezyjski.
Chronologicznie pierwszym ważnym wydarzeniem, który warto odnotować, jest kolejny etap remontu głównego i dokowego okrętu ratowniczego ORP Piast, który został wodowany 20 września. Powyższe zlecenie prowadzone jest w konsorcjum PGZ Stocznia Wojenna S.A. wraz ze Stocznią Remontowa Nauta. Dla okrętu, który ma wrócić do linii w przyszłym roku, będzie to najprawdopodobniej ostatnia wizyta w stoczni. Za kilka lat zostanie zastąpiony przez nową jednostkę ratowniczą.
3 października PGZ Stocznia Wojenna S.A. poinformowała o podpisaniu we wrześniu kontraktu na budowę cywilnej jednostki przeznaczonej dla armatora z Norwegii. Budowa ma zostać zrealizowana do połowy 2020 roku.
Tego samego dnia prasa indonezyjska poinformowała, że w czasie wizyty w tym kraju żaglowca Dar Młodzieży, doszło do spotkania przedstawicieli PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o. z przedstawicielami lokalnych stoczni i armatorów. Owocem spotkania było podpisanie listu intencyjnego dotyczącego nawiązania współpracy. Poprzedniczka PGZ Stocznia Wojenna S.A., Stocznia Marynarki Wojennej, odnosiła sukcesy marketingowe na powyższym rynku – jednym z ostatnich było pięć jednostek patrolowych przeznaczonych dla policji tego kraju.
(ŁP) | Foto: Łukasz Pacholski |
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu