30 lipca, w czasie prezentacji półrocznych wyników, prezes koncernu Leonardo Alessandro Profumo poinformował, że producent podpisał umowę na dostawę sześciu samolotów szkolno-bojowych M346FA Master.
Powyższa informacja oznacza, że najnowsza wersja rodziny M346 zdobyła pierwszego użytkownika, a jednocześnie jest to pierwszy (od wielu miesięcy) sukces marketingowy programu. Obecnie wiadomo tylko tyle, że umowa została podpisana w okresie czerwiec-lipiec, a użytkownik jest „poważnym klientem międzynarodowym”. Brak informacji o szczegółach może oznaczać, że może to być jedna z firm świadczących usługi szkolenia bojowego pilotów bądź państwo z obszaru Azji. Dostawy zostaną zrealizowane po certyfikacji, która jest spodziewana na drugą połowę 2020 roku.
Sukces może odblokować sprzedaż samolotów M346 Master. Dotychczas lista klientów obejmuje siły powietrzne Włoch, Singapuru, Izraela oraz Polski, dodatkowo koncern Leonardo sfinansował budowę czterech egzemplarzy, które staną się elementem międzynarodowego ośrodka szkolenia pilotów IFTS (w połowie czerwca 2019 roku dostarczono do ośrodka trzy z nich). Brak nowych zamówień mógł spowodować zamrożenie linii montażowej, która obecnie prowadzi prace przy budowie ośmiu płatowców przeznaczonych dla Sił Powietrznych.
Według danych amerykańskich, w ciągu najbliższych lat na świecie (poza Chinami oraz Rosją) może pojawić się zapotrzebowanie na około 3000 odrzutowych samolotów szkolno-bojowych, które zastąpiłyby obecnie eksploatowane maszyny tej klasy.
(ŁP) | Foto: Łukasz Pacholski |
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu