15 listopada Departament Obrony Stanów Zjednoczonych oraz koncern Lockheed Martin podpisali dwie umowy związane z kontynuacją rozwoju wielozadaniowych samolotów bojowych rodziny F-35 Lightning II.
Razem mają wartość 430 mln dolarów i mają obowiązywać do lutego 2024 roku. W ich ramach producent ma realizować prace badawczo-rozwojowe, integrację nowych elementów wyposażenia i uzbrojenia, certyfikację. Badania będą obejmować zarówno loty doświadczalne oraz naziemne stanowiska testowe. Nowe umowy to kontynuacja wieloletniego programu rozwoju i doskonalenia konstrukcji, a także zainstalowanego oprogramowania, co pokazują ostatnie przykłady.
Tego samego dnia US Air Force poinformowała bowiem o rozpoczęciu prób w locie systemu Auto GCAS, który ma wspierać działania pilota w sytuacjach uderzenia w ziemię. Tego typu system jest już zainstalowany na części F-16 Fighting Falcon oraz F-22A Raptor, w przypadkach (m.in. utraty przytomności przez pilota) może przejąć sterowanie w celu wyrównania lotu uniemożliwiając w ten sposób katastrofę samolotu. Próby realizowane są w oparciu o ośrodek badawczo-doświadczalny w Edwards w Kalifornii.
Inną nowością, o której poinformowano 15 listopada, był pierwszy zrzut kierowanej bomby GBU-49 – powyższe zadanie przeprowadził samolot F-35A należący do 34. Eskadry Myśliwskiej USAF stacjonującej w bazie lotniczej Hill.
(ŁP) | Foto: USAF |
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu