6 sierpnia niemiecka firma Krauss-Maffei Wegmann zaprezentowała most szturmowy Leguan na podwoziu kołowego transportera opancerzonego Boxer, którego KMW jest współproducentem (w ramach konsorcjum ARTEC GmbH).
Pojazd może ułożyć przęsło o długości 14 metrów, pozwalające na pokonywanie przeszkód o szerokości do 13 metrów. Docelowo ma powstać również wersja o długości przęsła 22 m. Most może służyć do przeprawy pojazdów mieszczących się w klasie obciążenia MLC 80 (gąsienicowe) lub MLC 100 (kołowe). Leguan dla Boxera został zaprojektowany jako kolejny standardowy moduł misyjny, w pełni wymienny z innymi. W związku z umiejscowieniem modułu w tylnej części pojazdu, most jest również rozkładany do tyłu za pomocą zestawu wsporników hydraulicznych.
Moduł mostu Leguan do Boxera jest własnym opracowaniem KMW. Powstał jako oferta skierowana do coraz liczniejszego grona użytkowników transportera. Według informacji z ubiegłego roku, w pracach nad mostem szturmowym na podwoziu Boxera wziąć miała udział brytyjska firma WFEL – na razie brak jednak informacji, czy rzeczywiście tak było.
(Bartłomiej Kucharski) | Foto: KMW |
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu