6 listopada Bell Textron Inc. poinformował o umieszczeniu centrum montażu kadłubów wielozadaniowych samolotów transportowych pionowego startu i lądowania FLRAA w Wichita w stanie Kansas.
Centrum zostanie zlokalizowane w należących do korporacji Textron zakładach w Beech Field, gdzie realizowane są prace prowadzone przez Textron Aviation Defense. Działania produkcyjne mają rozpocząć się w ciągu kilkunastu miesięcy i są związane z postępami programu FLRAA – w sierpniu bieżącego roku Departament Obrony zatwierdził drugą fazę projektu, co otworzyło drogę do uruchomienia kolejnych opcji bazowego kontraktu. W jego ramach zatwierdzono produkcję sześciu egzemplarzy prototypowych, których loty mają rozpocząć się w 2026 roku. Jednocześnie, nadal, podtrzymywany jest harmonogram zakładający uruchomienie produkcji wstępnej w 2028 roku, a dostawy mają zostać zapoczątkowane w 2030 roku.
Poza centrum montażu kadłubowego w Wichita, program FLRAA będzie obejmować także inne punkty na produkcyjnej mapie korporacji Textron i firmy Bell Textron Inc.. Wśród nich można wymienić centrum produkcji kompozytowej Bella w Fort Worth oraz zakłady montażu ostatecznego, które mieszczą się w Amarillo w stanie Teksas.
Celem programu FLRAA jest wdrożenie do linii nowej generacji statków powietrznych pionowego startu i lądowania, które zastąpią wielozadaniowe śmigłowce Lockheed Martin UH-60 Black Hawk. W projekcie FLRAA Bell Textron zaproponował koncepcję samolotu transportowego pionowego startu i lądowania. W ramach wstępnej fazy zbudowano demonstrator technologii V-280 Valor, dzięki któremu praktycznie przetestowano koncepcję. Seryjne FLRAA mają różnić się w niektórych szczegółach od demonstratora. Wśród atutów FLRAA wymienia się wyższą prędkość przelotową oraz zasięg niż klasyczne śmigłowce.
Poza US Army i siłami specjalnymi, konstrukcja może być oferowana także US Coast Guard (jako następca dla MH-60T Jayhawk), US Marine Corps (następca UH-1Y Venom) czy US Navy (następca dla MH-60R/S Seahawk).
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu