Holenderska stocznia Damen Naval i jednostka biznesowa Power Systems, należąca do Rolls-Royce’a, podpisały kontrakt na dostawę zespołów generatorów wysokoprężnych mtu do czterech fregat F126 przeznaczonych dla Deutsche Marine.
Chociaż Damen i Rolls-Royce, którego jednostka biznesowa Power Systems ma siedzibę w Friedrichshafen w Republice Federalnej Niemiec, mają za sobą wieloletnią współpracę w zakresie budowy statków, jest to pierwszy przypadek przyznania kontraktu na morskie zespoły generatorów wysokoprężnych mtu.
Każda z czterech fregat F126 będzie zapewniona przez cztery agregaty o zmiennej prędkości mtu serii 4000. Spełniają one wymagania dyrektywy Międzynarodowej Organizacji Morskiej IMO III dotyczącej emisji spalin, dzięki nowoczesnym systemom selektywnej redukcji katalitycznej (SCR, Selective Catalytic Reduction). Dzięki możliwości zmiany prędkości obrotowej przy pracy z częściowym obciążeniem, silniki mogą być eksploatowane efektywnie, co pozwala na oszczędność paliwa i zmniejszenie liczby przeglądów. Umowa obejmuje również pakiet zintegrowanego wsparcia logistycznego (ILS, Integrated Logistics Support). Dla Damen Naval jest to pierwszy przypadek zastosowania zespołów generatorów o zmiennej prędkości na okrętach wojennych w połączeniu z siecią prądu stałego.
Zespoły generatorów wysokoprężnych będą dostarczać energię elektryczną do układu napędowego F126 łączącego silniki elektryczne z generatorami dieslowskimi (układ CODLAD, Combined diesel-electric and diesel). Układ napędowy CODLAD zapewni tym okrętom prędkość maksymalną ponad 26 węzłów. Pierwsze zespoły prądotwórcze mtu zostaną dostarczone do stoczni na początku 2024 roku.
Jest to drugi kontrakt dotyczący programu fregat F126 przyznany Rolls-Royce’owi. Wcześniej w tym roku Damen Naval wybrał tę firmę na dostawcę rozwiązań automatyki siłownianej mtu NautIQ Master i mtu NautIQ Foresight.
Jednocześnie jest to kolejna umowa na ważne podzespoły fregat F126 zawarta w ostatnim czasie.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu