29 lipca Departament Obrony Stanów Zjednoczonych poinformował o podpisaniu umowy z korporacją Lockheed Martin w sprawie kontynuacji produkcji podzespołów przeznaczonych do IX serii produkcyjnej ciężkich śmigłowców transportowych Lockheed Martin CH-53K King Stallion.
Lipcowa umowa ma wartość 120,3 mln USD i w momencie podpisania uruchomiono pełne finansowanie prac, które mają zostać zrealizowane do marca 2025 roku. W jej ramach należąca do korporacji Lockheed Martin firma Sikorsky Aircraft Corp. będzie kontynuować produkcję podzespołów przeznaczonych do 21 seryjnych śmigłowców CH-53K King Stallion. Są to kolejne fundusze przeznaczone na powyższą partię – pierwsze fundusze (168,2 mln USD) uruchomiono w grudniu 2023 roku.
W grudniu 2022 roku NAVAIR zatwierdził decyzję o przejściu programu CH-53K King Stallion właśnie do produkcji wielkoseryjnej. Dotychczas Departament Obrony zakontraktował 72 egzemplarzy, które zostaną dostarczone w partiach wstępnych (w tym dwanaście dla Izraela) oraz dwóch pierwszych transz wielkoseryjnych (w tym ostatnim przypadku, dotychczas, zamówiono 35 sztuk). Docelowo, tylko dla Korpusu Piechoty Morskiej Stanów Zjednoczonych, planuje się zamówić około 200 egzemplarzy. Poza produkcją, w zakładach Sikorsky Aircraft prowadzone są prace nad przygotowaniem linii montażowej do dostaw 24 sztuk rocznie. Przyspieszenie procesu produkcyjnego może być wynikiem zużycia technicznego obecnie eksploatowanej floty CH-53E Super Stallion.
W czerwcu 2023 roku przedstawiciele producenta ogłosili, że prowadzą działania marketingowe, które mogą skutkować sprzedażą śmigłowców do kolejnych państw. Mowa przede wszystkim o obszarze Azji (od 3 do 5 potencjalnych rynków) oraz Szwajcarii.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu