Produkcja ma objąć 90 egzemplarzy, 55 z nich trafi do amerykańskich sił zbrojnych (44 F-35A dla USAF, 9 F-35B dla USMC oraz 2 F-35C dla US Navy). Pozostała partia 35 sztuk przeznaczona jest dla klientów zagranicznych. Co ważne, presja ze strony administracji federalnej, spowodowała znaczne ustępstwa producenta w stosunku do pierwotnych planów – w porównaniu do IX serii wstępnej, udało się ograniczyć koszty zakupu o ponad 700 mln dolarów.
Co więcej, według wstępnych obliczeń prezentowanych przez producenta oraz Departament Obrony po raz pierwszy udało się zejść z kosztami poniżej 100 mln dolarów za egzemplarz. Mowa oczywiście o najliczniejszym i najpopularniejszym wariancie klasycznego startu i lądowania F-35A, którego cena w X partii wstępnej ma wynosić 94,6 mln dolarów za egzemplarz (wliczając silnik). Ceny pozostałych wersji mają wynieść 122,8 mln dolarów za F-35B oraz 121,8 mln dolarów za F-35C. Pełna możliwość zweryfikowania powyższych cen będzie możliwa po oficjalnej publikacji umowy pomiędzy obiema zainteresowanymi stronami.
(ŁP) | Foto: Lockheed Martin |
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu