25 kwietnia w stoczni Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering w Okpo odbyła się uroczystość wodowania okrętu podwodnego KRI Ardadedali, czyli drugiej jednostki budowanej w ramach kontraktu zawartego w 2011 roku.
Powyższa umowa ma wartość 1,1 mld dolarów i zakłada budowę dla Indonezyjczyków trzech okrętów podwodnych Typu 209, które są budowane w Republice Korei dzięki licencji udzielonej przez Niemcy. Spośród trzech jednostek, dwie powstają w Okpo, a trzecia zostanie zmontowana w ramach transferu technologii w stoczni PT PAL w Surabaji w Indonezji.
Nowe okręty dołączą do dwóch jednostek Typu 209/1300, które dla Indonezji zbudowała stocznia HDW w Kilonii. Obie, KRI Cakra oraz KRI Nanggala, mają przejść modernizację, aby mogły służyć kolejne lata u boku koreańskich kuzynów.
Koreański sukces w Indonezji był pierwszym, tego typu, przypadkiem pokonania w postępowaniu przetargowym licencjodawcy. Obecnie stocznie południowokoreańskie realizują budowę (także na niemieckiej licencji) okrętów podwodnych Typu 214 dla własnej floty, a także rozpoczęły program budowy okrętów według autorskiego projektu KSS-I.
(ŁP) | Foto: DSME |
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu