16 grudnia US Coast Guard poinformowała o zakończeniu procesu gruntownej modernizacji i wydłużenia resursów technicznych lekkich śmigłowców poszukiwawczo-ratowniczych MH-65E.
Ogółem proces przeszło 90 wiropłatów, które wcześniej nosiły oznaczenie MH-65D. Prace były prowadzone od 2018 roku przez Centrum Logistyczne USCG w Elizabeth City w stanie Karolina Północna. Ostatni egzemplarz został dostarczony 19 sierpnia 2024 roku do Centrum Szkolenia USCG w Mobile w stanie Alabama.
Modernizacja, obejmująca m.in. przebudowę kabiny pilotów do standardu „szklany kokpit”, zastosowanie nowych systemów łączności oraz pilota automatycznego, stacji radiolokacyjnej dozoru nawodnego oraz meteo. To oraz gruntowne przeglądy struktur konstrukcji umożliwi bezpieczną eksploatację przez kolejne lata – od wdrożenia pierwszych MH-65E do linii śmigłowce wylatały ponad 100 tys. godzin i były użyte do ponad 8000 misji poszukiwawczo-ratowniczych podczas których uratowano zdrowie i życie ponad 1200 poszkodowanym.
Obecnie MH-65E Dolphin są jednymi z dwóch podstawowych śmigłowców poszukiwawczo-ratowniczych eksploatowanych przez USCG. Stanowią uzupełnienie dla floty średnich MH-60T Jayhawk – w przyszłości mają zostać zastąpione przez wiropłat nowej generacji. W tym przypadku nie można wykluczyć, że USCG stanie się użytkownikiem samolotów pionowego startu i lądowania FLRAA, które są obecnie rozwijane przez Bell Textron.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu