Zaloguj
reklama Rekord
reklama Rekord

Amerykanie zakończyli próby silników T408 na śmigłowcu CH-47

Amerykanie zakończyli próby silników T408 na śmigłowcu CH-47 Chinook. Fot. US Army

12 maja korporacja General Electric poinformowała, że Departament Obrony Stanów Zjednoczonych wraz z producentem silników oraz koncernem Boeing zakończyli próby ciężkiego śmigłowca transportowego CH-47 Chinook wyposażonego w silniki T408.

Projekt miał na celu sprawdzenie w praktyce możliwości zastosowania tych jednostek napędowych na śmigłowcach CH-47 Chinook. W ich ramach zabudowano silniki na jednym z CH-47D należącym do US Army. Prace obejmowały próby naziemne (łącznie osiemnaście sesji testowych) oraz loty doświadczalne (ponad siedem). Wszystkie zakończyły się z wynikiem pozytywnym co otwiera drogę do dalszych analiz dotyczących modernizacji śmigłowców poprzez instalację mocniejszych jednostek napędowych - produkowane przez korporację General Electric silniki T408 oferują 58% mocy więcej niż obecnie stosowane na CH-47 Chinook.

Jak wskazali przedstawiciele Boeinga, śmigłowce CH-47F Chinook Block II mają otrzymać nowy układ przeniesienia mocy pozwalający na wymianę jednostek napędowych na mocniejsze. Ta zmiana może umożliwić dalszy wzrost możliwości operacyjnych wiropłatów, które jeszcze przez wiele lat mają stanowić ważny element transportu armii amerykańskiej oraz licznych państw sojuszniczych. Dodatkowo może stanowić to argument dla Departamentu Obrony Stanów Zjednoczonych oraz Kongresu na przyznanie środków budżetowych na modernizację CH-47F do standardu Block II – obecnie Boeing dysponuje niewielką liczbą zamówień na tego typu odmianę dla sił specjalnych Stanów Zjednoczonych oraz Wielkiej Brytanii.

Silniki GE T408 (o mocy 7500 KM) stanowią jednostki napędowe dla ciężkich śmigłowców transportowych Lockheed Martin CH-53K King Stallion. Departament Obrony planuje także przetestowanie silników T55-GA-714C, które mają charakteryzować się mocą około 6000 KM. Umowa na rozwój została zawarta w czerwcu ubiegłego roku. Obecnie brak informacji o ramach czasowych prób.

Teldat

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

One comment on “Amerykanie zakończyli próby silników T408 na śmigłowcu CH-47”

  1. Chinook to super śmigłowiec, ale absolutnie nie dla nad uzupełnienie średnich śmigłowców obojętnie czy S-70i czy AW-139 muszą stanowić Merliny lub ewentualnie CH-53K, proste mamy zakłady Leonardo Sikorsky/Lockhead Martin reszta wypad -Chinook to wyrób Boeinga.

Przemysł zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc