24 listopada koncern Rhenimetall zaprezentował autonomiczny bezzałogowy pojazd transportowy Mission Master A-UGV (Autonomous-Unmanned Ground Vehicle) w wersji rozpoznawczo-bojowej. Wariant nosi nazwę Mission Master‒Armed Reconnaissance (pol. uzbrojone rozpoznanie) i ma według producenta służyć do poprawy świadomości sytuacyjnej drużyny piechoty i zapewnienia jej wsparcia ogniowego.
Od klasycznego, dobrze znanego także z prezentacji na MSPO w Kielcach Mission Mastera, nowy wariant różni się masywną zabudową, rozciągającą się na mniej więcej 2/3 długości kadłuba. Mieści ona m.in. urządzenia związane z obsługą rozkładanego, wychylnego masztu o wysokości 3,5 metra, na szczycie którego zamocowano moduł rozpoznawczy. Integruje on czujniki optoelektroniczne pracujące w podczerwieni, radar obserwacji pola walki i kamery zapewniające obserwację dookólną. Ponadto wyposażono go w dalmierz laserowy i laserowy podświetlacz celu, umożliwiający naprowadzanie amunicji precyzyjnej naprowadzanej na odbite światło lasera. Otwarta architektura wyposażenia pozwala na zintegrowanie go z dowolnym typem radiostacji, a dwukierunkowe łącze danych umożliwia wymianę informacji z dowództwem lub innymi pojazdami, w tym bezzałogowymi. Uzbrojenie stanowi zdalnie sterowane stanowisko Rheinmetall Fieldranger z 7,62 mm karabinem maszynowym. Zainstalowano je przed zabudową mieszczącą elementy modułu rozpoznawczego. O ile sama platforma może poruszać się w trybie autonomicznym, o tyle stanowisko uzbrojenia jest kontrolowane zdalnie przez operatora. Poza tym nowy wariant nie różni się funkcjonalnością od odmiany transportowej. Pojazd może być transportowany na pokładzie ciężkiego śmigłowca CH-47 lub CH-53, o ile maszt zostanie uprzednio złożony.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu