Porozumienie dotyczy pojazdu w układzie 4x4. Pojazd ten oferowany będzie Siłom Zbrojnym RP w szeregu programów i projektów, w których uczestniczą przedsiębiorstwa z Polskiej Grupy Zbrojeniowej. Docelowo, pojazd został pozyskany w celu poszerzenia oferty podwozi do wozów dowodzenia i innych specjalistycznych zabudów, wymagających zastosowania zaawansowanego nośnika 4x4 m.in. dla Wojsk Rakietowych i Artylerii. Umowa umożliwia również oferowanie pojazdu na rynki trzecie.
– Naszą specjalizacją jest produkcja systemów artyleryjskich. Wypracowaliśmy w tym segmencie strategię oferowania Zamawiającemu kompletnych modułów ogniowych, które tworzymy we współpracy ze spółkami wchodzącymi w skład GK PGZ jak i przemysłem prywatnym, jak Grupa WB. Pozyskanie praw do produkcji pojazdu 4x4 w Polsce znacznie rozszerza nasze możliwości dostarczenia Siłom Zbrojnym RP rozwiązań skrojonych pod ich potrzeby w programach artyleryjskich i nie tylko – powiedział Bartłomiej Zając, prezes Huty Stalowa Wola S.A.
Uruchomienie produkcji pojazdu 4x4 przez Polską Grupę Zbrojeniową pozwoli rozszerzyć ofertę dla Sił Zbrojnych RP o wozy wysokiej mobilności do transportu sprzętu i ludzi. Pojazd ten może stanowić uniwersalną bazę wielu wersji specjalistycznych przeznaczonych dla wszystkich rodzajów wojsk. Nowoczesna konstrukcja zapewnia bardzo dobre właściwości jezdne, niski koszt eksploatacji oraz wysoki komfort jazdy. Huta Stalowa Wola wraz z partnerem zagranicznym stawia kolejny krok, by móc oferować Wojsku Polskiemu nowoczesne podwozia 4x4 spełniające wymagania współczesnego pola walki.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Całkiem ciekawa propozycja podobnie jak dobra oferta Cegielskiego z partnerem zagranicznym. A AMZ Kutno również ma dobre gotowe pojazdy jak Tur 5 i 6. Takie pojazdy muszą i powinny być produkowane w Polsce z pełnią praw również eksportowych, dokumentacją i pełnym serwisem. Nie jest dużym problemem także opracować samodzielnie w Polsce taki pojazd tylko niektóre podzespoły trzeba kupić za granicą(silnik, skrzynia) i produkować je na licencji ale do tego musi być odpowiednie podejscie decydentów i pewne finansowanie projektu.